Sensuelle

Lättklädda män och kvinnor och seriöst om förförelse och romantik. Det är uppenbarligen marknadskonceptet för den nya tidningen Sensuelle.

Anette Ditz utlovar minst tio sidor lättklätt i varje nummer, varav tio procent ska vara kändisar.
Efter att ha gjort en marknadsundersökning har Sensuelle kommit fram till att folk tycker det är för mycket annonser i tidningarna, samt att alla tidningar “prisar ner sig och rabatterar sina annonspriser”.
– Vi kommer att sälja max 35 sidor, oavsett om tidningen är 60 sidor som vårt första nummer eller 120 som vi hoppas göra till jul. Vi kommer inte heller att ge några som helst rabatter, utan endast ha ett fast pris, säger Anette Ditz.

Det är onekligen intressant med en redaktör som inte lyfter fram innehåll och liknande utan endast (visserligen till branschmedia) pratar om hur annonserna ser ut. Jag ger tidningen tre nummer – max.
(Dagens Media)

Bonzoo kastar upp bollen igen

Bonniers tidsskriftsbolag tänker satsa på ännu en ny tidning: MEA, “tänkt att vara en bred veckotidning för kvinnor mellan 25 och 45 år.

Det innebär inte nödvändigtvis att den kommer att bli fler än fyra-fem nummer… Bonniers är kända för att ha gjort många tidningar…

– Den är snabb och kommer varje eller varannan vecka, inte tjockare än 80 sidor och den ska ha ett lågt pris. Varför heter tidnigen MEA?– Det är ett härligt schvung i namnet. Det betyder ingenting. Jo, det betyder min, eller mitt på latin. Som i Mea Culpa, “min skuld eller mitt fel”.– (skratt) Men det har ingenting med det att göra. Det fanns ett gammalt varuhus som hette MEA också, det har inte med det att göra heller.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *