Så har Veckorevyn släppt lite reklam för sitt nummer där alla får en gratis stringtrosa (enligt uppgift med kondomfack). Och dessa affischer har på några ställen blivit nedrivna. VRs redaktion tror att stringtrosan som give-away kommer öka upplagan med 10 000.
Charlotta [Gustavsson, chefredaktör på VR], vi på Bonnier Tidskrifter var på konferens på Malta. Där berättade ju Amelia att inplastade stringtrosor inte alls hade fungerat. Minns du inte det?!
– Nja, det hade ju inte varit så lyckat för Amelias del. De på Amelia brukar prata om “den där förbaskade stringtrosan”. Vad ska jag säga?? Regler är till för att brytas. Om man ser på tjejer i omklädningsrum på gym och idrottshallar är stringtrosan det vanligaste plagget.
Ridå VR. Snacka om att fullständigt ha tappat alla koncepter. Charlotta ger mediamedierna pratminus efter pratminus som visar på att Bonniers fullständigt struntar i att försöka göra något kvalitativt och visionärt av sin stora kassako utan vill helst att den ska vara precis så slemmig som den fick skäll för och varför man försökte få ordning på det med hjälp av Emma Hamberg.