Tyler Brûlé listar det hetaste enligt honom. Just nu:
- Amadana – Japanskt varumärke med vackra och tekniska produkter i sortimentet.
- Incotex – italienska byxor.
- Ana – japanskt flygbolag.
- Seoul – 30 år framför oss i digital teknik.
- J-Wawae Radio – japansk radiostation.
- Made In Sweden – gammal klassiker åter till heders.
- Cïbone – återförsäljare av möbler.
- Haneda Airport – japansk inrikesflygplats.
- Tsutaya – affär i Tokyo för filmer, musik, böcker, spel och alla annan sorts media.
- Monocle – Tylers eget globala magasin.
J-Wave stavas det. Bra radiostation dessutom!
Made in Sweden-idén är riktigt intressant i dessa tider när globaliseringen slätar ut nationella/regionala och kulturella särdrag. När vi inte längre tillverkar några varor själva, vad har vi då kvar? Kunskap har blivit globalt. Alla inspireras och lär sig från alla håll i dagens on-linevärld. Tror att vi måste vara väldigt försiktiga med att hela tiden sträva efter att tillverka så billigt som möjligt. Det finns en mörk baksida som vi kommer att bli medvetna om tidigare än vi anar när miljarder av Kineser och Indier kommer ifatt oss vad gäller utbildning/demokrati/etc. Vad har vi 9 miljoner svenskar då att komma med?
Pingback: David Report blog » Tyler Brule looking through a monocle?