Resumé har en lång intervju med W+K:s två CD:s och det är intressant läsning. John Norman låter Nike vara ett exempel på hur ibland kunden förändrar sin inriktning och tvingar med byrån:
Sedan dess har branschen förändrats och Nike är mer digital inriktade.
Nike vill att Wieden & Kennedy ska jobba mer integrerat utifrån kommunikationsplattformen där alla medier samspelar. Det låter som en självklarhet men är ett nytt steg för byrån.
Nike vill att Wieden & Kennedy ska jobba mer integrerat utifrån kommunikationsplattformen där alla medier samspelar. Det låter som en självklarhet men är ett nytt steg för byrån.
Det visar åtminstone att det inom konsumentsegmentet mer och mer handlar om digitala media och integration mellan alla media. Frågan är när branschen ska lära sig?
På frågan Vilka problem innebär det att inte ha ett stort nätverk bakom sig? är herrar Moseley och Norman skönt ironiserande:
– Problemet är att vi inte har några aktieägare som vi måste ge pengar till och att vi inte pitchar på jobb som vi inte vill ha.
– Vi har inga revisorer och holdingbolag efter oss. Problemet är att vi inte behöver kompromissa.
– Vi har inga revisorer och holdingbolag efter oss. Problemet är att vi inte behöver kompromissa.
Uppfriskande.