Frilansnätverk spöar storbyråerna

Sturegallerian väljer att satsa på ett frilansnätverk för sin marknadskommunikation. Och nätverket har det lite udda namnet “Cecilia Kusoffsky m fl” ((Onekligen svårt att hitta till det nätverket. Cecilia Kusoffsky genererar få träffar och Jens Soneryd hittas på konstprojektet/byrån Diagram)). De slog ut fyra etablerade byråer ur pitchen och det är bara att gratulera till ett konto på närmare tio millar. Målet är att göra Sturegallerians kommunikation mer livad och “shoppingbejakande”. Detta utifrån det nya konceptet “Sturegallerian livar upp”. Kanske inte så jättelattjo… (Resumé)

Extra kul är att copywritern är en gammal vän till mig från min hemstad! Det är helt klart lite spännande att Sturegallerian väljer ett frilansnätverk, samtidigt som det är lite samma idé som flera andra företag internationellt testat på. Exempelvis valde Microsofts MSN att slänga ihop ett “dream team” där de bästa kreatörerna från CP+B, W+K och andra stora kreativa byråer ingick. Även ComHem testade det ett tag.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *