Twilfit byter position

Retailkedjan Twilfit, med tradition till början av 1900-talet, har levt ett tufft liv som en del av Lindex. Nu ska det blödande bolaget och hittills illa skötta varumärket bli nytt och fräscht. Konceptet repositioneras av de nya ägarna och man väljer att renodla erbjudandet till att handla om kvinnans njutning, välbefinnandetrenden är starkt närvarande. Det innebär att man tar bort allt annat än det som kvinnor bär närmast kroppen och istället satsar på att inkludera skönhetsvård och liknande. Anders Arnberger, VD och en av de nya ägarna förklarar konceptet:

Vi flörtar lite med yogatrenden och går på trenden i västvärlden att kvinnan vill ägna mer tid åt sitt eget välbefinnande.

Man väljer också att förändra sin kommersiella målgrupp till att vara kvinnor 30+ och kommer att gå från ett högre lågprissegment till det lägre premiumsegmentet.

Vid sidan av att vi är en kedjan ska vi också bli ett starkare produktvarumärke. Jag kommer inte att ge mig förrän Twilfit finns att köpa på utländska varuhus som Bloomingdales eller Harrods. Till 2008 ska vi ha rullat ut både nya butiker och grossistverksamhet.

Övriga ägare till det ärevördiga varumärket är Tigers tidigare vd Lars-Gunnar Schultz och riskkapitalbolaget Next Gear, i vilket bröderna Jonas och Roberg af Jochnick som skapat Oriflame har intressen. (N24.se)

Ett spännande koncept för ett så pass illa tilltygat varumärke.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *