Äkta vara

Månpocket och byrån Ruth har valt att jobba med konceptet “äkta Månpocket” i den nya kampanjen. Därmed släpper de det koncept de kört med ett par år: “En bra bok fastnar.” Förlagschef Louise Bäckelin gör ett alltför vanligt uttalande:

Vi vill få fram att bara de bästa böckerna från alla förlag blir Månpocket. ”En bra bok fastnar” har fungerat bra, men vi ville göra något nytt.

(Resumé)

Synd. “En bra bok fastnar” är klockrent. Att försöka få en pocket att bli mer “äkta” är däremot snett. En pocket är en pocket, att försöka göra det till något annat är att försöka göra en Skoda till en Lexus. Funkar inte.

Related Posts

One thought on “Äkta vara

  1. SANDRA

    Aha…jag har faktiskt funderat på vad de menat med en “äkta pocket”.
    Håller med – den förra var bättre.
    Man reagerar ju när någon drar omkring på stan med en pocket i pannan…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *