En undersökning som företaget Choicestream har gjort visar att Internetanvändare tenderar att kunna tänka sig att lämna ifrån sig personlig information för att få “mer” innehåll som är valt utifrån användarens egna personliga val.
“People are becoming accustomed to providing information and getting a benefit and a return and we think it is a trend that will continue as more and more trusted sites ask for information.”
18-34 | 55+ | Average | |
Demographic data | 63% | 49% | 56% |
Preference data | 71% | 57% | 64% |
Den enda gång som siffrorna vändes upp och ner var när det gällde sökning på webben, där den äldsta gruppen helst ville ha personligt inställda parametrar till skillnad mot den yngsta som var mindre intresserad av det. (ClickZ / Stats)
Frågan är om det verkligen är så att de mest “netsavvy” verkligen lämnar personlig® information. Många företag har nog försökt att skicka mail till de mest märkliga adresser och att försöka hitta mig på Djävulsgatan 6 på 666 00 Helvetet. Och fler är vi som gör så.