Sexigare om du dricker

Jag vet egentligen inte om det är speciellt sexigt men nyheten om att PR-byrån Mafioso och dess vd Dominika Perczynski för att marknadsföra den svenska sexdrycken Nexcite, en dryck som i USA kallades Niagra (sic!), gör i varje fall mig fundersam över tillståndet i världen.

Självklart ska de ha en kändis som dragplåster även om jag starkt betvivlar att hon är fullt ut allvarlig den goda Dominika:

– Jag vill gärna se Charlotte Perelli i den rollen, säger Dominika Peczynski. Hon är känns frodig och fertil.

Och om någon kan förklara logiken i nästa mening vore jag glad:

En typ av media som Mafioso kommer att rikta in sig på är de som riktar sig till killar, och gärna sådana killar som har lite svårt att få till det med tjejer. Enligt Dominika Peczynski fungerar sexdrycken bäst på kvinnor.

Alltså: de ska rikta in sig på att få drycken omskriven i typ Slitz och Teknikens Värld… men drycken fungerar bäst för kvinnor att använda. För mig låter det som att göra reklam för tamponger i en tidning om tryckluftsborrar…

Jag säger som Carro i kommentarerna till artikeln:

“Jag förstår inte varför de ska lansera denna dryck när det redan finns en dryck som man blir pilsk av. Dessutom smakar den gott och innehåller alkohol. Champagne heter den visst.”

(Källa: Resumé)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *