Innan öronen trillar av

Idag har jag hört så mycket dumt att jag funderar på om mina öron faktiskt sitter kvar.

1. Men TV är ju säljdrivande!. Från nån som borde veta bättre. TV är fr a varumärkesdrivande. Det finns ytterligt få produkter som från att gått i TV direkt skapa sälj: knappt TV-shop gör det. Säljdrivande är designen i hyllan. TV driver varumärkeskännedom som sedan triggar att göra valet i hyllan.

2. Inga storföretag använder sig av YouTube. Näjustnej: Chrysler är ett litet källarföretag, Philips är ju rätt lokalt. Sun Microsystems rena hemmapularna inom tekniksektorn. Amerikanska flottan är ju knappast speciellt vittomfattande. Intel kanske inte intresserar den it-avdelningsmänniska som gav uttryck för sin… kunskap? Eller Peugeot? Och Post-It-lappar är ett okänt fenomen antar jag? H&R Block har hand om skatteåterbäringen i USA. Det är ju en liten affär det… För övrigt är ju Deloitte knappast speciellt kända inom revisionsbranschen. Eller? För att inte tala om det lilla regionala och globalt ointressanta presidentvalet. Nog bäst att man håller sig därifrån.

3. Att använda sig av bloggar och sånt är farligt eftersom kinesiska hackare ((Är det så att ICA-kuriren och en massa tidningar har installerat skadliga trojaner på en massa datorer? Jag måste missat årets grej…)) kan lägga skadlig mysql-kod på sidan och sedan blir man hackad internt. Att undvika att använda sådant är bättre – det skyddar varumärket.. Jo. Det är ett känt faktum att ju mindre man pratar om sitt varumärke – desto mer skyddat är det. Bäst är ju att ha ett helt hemligt varumärke, helst ska man själv inte ens känna till det egna varumärket. Då kan man inte skada det.

8 thoughts on “Innan öronen trillar av

  1. Joshua_Tree

    “Jo. Det är ett känt faktum att ju mindre man pratar om sitt varumärke – desto mer skyddat är det.”

    *asg* Är det bara jag som gör en spontan koppling till resonemanget att montera ner sin demokrati för att skydda den?

    Joshua_Tree’s last blog post..Näste man till rakning

  2. Niclas (admin Researcher) Post author

    Ungefär samma sak. Eller att avlyssna alla för att skydda dem mot det onda.

  3. Niclas (admin Researcher) Post author

    @tjompa: i det första fallet – tja: handlar nog mest om olika inställning till modern reklamteori… i det andra fallet så låg jag lågt – bättre att låta andra ta fajten i vissa fall.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *