Tyvärr har lokaltidningarna en mycket märklig syn på nyhetsvärdering och väljer att inte skriva om ett event av Omforms magnitud där nästan femhundra personer samlas för att diskutera framtidens marknadsföring, med gäster från de största och i framkant av utvecklingen. Det faktum att Dalarna behöver cirka 20000 nya personer för att klara av generationsskiftet verkar ha gått lokala medier förbi.
Men i övrigt finns det en del som uppmärksammat Omform:
- Beta Alfa
- Alter Ego
- Bison aka Fredrik använde Jaiku och skrev innan på bloggen.
- Per Madsen
- Stålberg
- MW missade tåget och hela dagen.
- Brygubben börjar bli skumögd ;)
- Utslag
- Nina kommer med mer.
Tidigare:
- Jonas S uppmärksammat Omform
- Precis som Dan på åkestam.holst
- Emerge
- Jack Hansen på Text.nu
Om du har skrivit om det – lämna länken i kommentarerna så lägger jag mer än gärna upp den.
Hela livebloggningen finns samlad på Live från Omform
Nytt:
- Fredrik har skrivit på Internetworld om Stina Honkamaas seminarium.
- Brygubben har skrivit tre postningar: Virtual for real: Peter Ingman ger inte mycket för portaler, Virtual for real: Honkamaa ger inga garantier för opassande sällskap i print och Virtual for real: Allt Farfars Matias gör är populärkultur
- Alter Ego skriver om sina tankar i samband med Omform.
- Bison-Fredrik har skrivit en kortis.
- Nina har avlämnat en intressant rapport
- Brit har postat en reflektion på JMWs blog
Jag tror att vi som jobbar med det är för dåliga på att marknadsföra oss. Det är primärt inget som angår gemene man och blir därför lite som en Husqvarnamässa, det blir mest en notis i kanten. No offence, alltså. : )
Jag skulle gärna vilja ha kloka förslag på hur marknadsförarna kan marknadsföra sig lite bättre. Om det är status vi vill ha är det upp till oss att lämna efter oss professionella och intressanta jobb. Men det finns mer att jobba med.
I det här fallet handlar det om att det enda vi inte gjort är att hacka oss in i deras Headline-system och skriva artikeln själva så jag kan inte hålla med dig om det. Omform har använt all upptänklig teknik för pressbearbetning, vi har använt alla våra privata kontakter och själva eventet har marknadsförts i ett antal kanaler. Men Heimer & Company ses som störst och därmed är det otäckt för media att skriva något om oss.
http://internetworld.idg.se/2.1006/1.122478
När och var kommer videomaterialet från årets Omform att publiceras?
När det är klart. Om det blir tillräckligt bra.
Gissningsvis publiceras det här, på Omform.se och i Omformgruppen på Facebook.
Pingback: Alter Ego Resonerar - » Du och jag är måltavlorna