NIX har nått toppen?

När en tredjedel av målgruppen väljer att säga nej till telemarketing så känns det som aktörerna verkligen misslyckats med att göra rätt. Market berättar att NIX-registret nu upplever att man håller på att nå en sorts topp i mängden personer som vill spärra telefonen i NIX-registret.
Det som dock kommer att hända är att direktmarknadsföringen (one-to-one) dels flyttar ut direkt på gatan men också kommer att gå över till att hitta kanaler via våra mobila klienter. Under flera år har olika kampanjer testats där reklam skickas med (push) med hjälp av Bluetooth-teknik och idag börjar vi ha så många mobiler med den tekniken, liksom att övriga mobila gadgets också är utrustade med tekniken, att det börjar bli intressant i större kampanjer.

3 thoughts on “NIX har nått toppen?

  1. Reklamombudsmannen

    Även om det är irriterande att bli stoppad på gatan av försäljare så är det i alla fall mindre intrusivt än att bli uppringd i hemmet. Jag tror också att om man börjar med mer reklam i mobilen så kommer det snart att finnas spärrtjänster för detta också. Kanske till och med att det blir ett säljargument för olika abonemang. “hos oss slipper du reklam i mobilen”. Det är i alla fall ett säljargument som hade bitit på mig.

  2. Joshua_Tree

    Det är ju definitivt nåt fel som är trasigt när man tränger sig på folk så till den milda grad att de börjar värja sig. Vi har NIX-register för hemtelefoni och adblocker och dylikt för att värja oss på nätet. Jag undrar när folk medvetet börjar undvika affärer med påträngande tv-skärmar som pumpar ut reklam.

  3. Pingback: Carls konsumentblogg » Fler NIXare ger ändrad försäljning

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *