BoR:ed – Fibrerna är feta

Bea har också hittat en märklig copy i Grandiosa Power Pan-spoten.

“Fett med fibrer!” det får mig att tänka på “fett + fibrer” och det låter faktiskt riktigt äckligt och inte det minsta hälsosamt

Onekligen ett typiskt exempel på när målgruppen får styra över logiken. För uppenbart är att Grandiosa Power Pan Pizza har ungdomar som sin målgrupp – och vill samtidigt få föräldrarna att känna sig coola som ger “kidsen” både pizza och nyttig på på samma gång (och använder MSN). Tyvärr kan man inte säga att reklam alltid blir lysande när den exekveras “nära” sin målgrupp…

6 thoughts on “BoR:ed – Fibrerna är feta

  1. Béatrice Karjalainen

    Värst vad du grävt i mitt arkiv idag då :-) Jag tycker det är intressant med reklam, produktplacering, varumärken och konsumentpsykologi mm. så det dyker säkerligen upp fler sådana tankar framöver.

    Håller just nu på att skriva ett inlägg som jag faktiskt tänkte be dig kommentera sen. det handlar om reklam på ett community och den desperata jakten på visningar/klick.

  2. Admin Researcher Post author

    Jag har faktiskt inte grävt utan antingen är det Blogger eller så är det Google Reader som lyckats haspla ur sig en massa gamla postningar för det är fler som jag liksom “eh… okej… varför idag?”

  3. Béatrice Karjalainen

    Aha, det kan bero på att jag sökte reda på alla inlägg som hade en viss tag och bytte ut den mot en annan. Kanske google reader tog det som en uppdatering av bloggen. För båda de inläggen kommer från den kategorin.

  4. Dabitch

    Men jisses, just den där payoffen “FETT med fibrer” får mig att hajja till varje gång. Hur lycakdes de sälja in den? Imponerande.

  5. Admin Researcher Post author

    Well – ni kommer väl ihåg den märkliga serien där två olika pizzor fick tävla om vilken som skulle finnas i hyllan? Med en katastrofalt usel “studiomiljö” med en expertkommentator…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *