Vi tror det finns en ganska tydlig affärsnytta. Det kan attrahera kunder som tycker att det här är viktiga frågor. Ett tydligt exempel är de oerhört många positiva reaktionerna från våra kunder på att vi inte säljer äkta päls.
DI.se: CSR är bra för affärerna
#341- “It’s simple really: I want you to come up with something that’s never been done before; something that touches hearts and minds all around the world. Oh, and I need it by 11 tomorrow morning.”
(Agency, Marketing Director to Creative eam)
Jag vet inte om jag tipsat om det tidigare men strunt samma: AdVerbatims är jävligt läckert.
I USA har Nielsen undersökt hur hushåll med en PVR tittar på tv, rapporterar Adage. Och det är alarmerande siffror för tv-kanalerna. Hela 40 procent av det total a tittandet är på inspelad tv och knappt hälften ser på reklamen.
Resumé – TV-kanalernas värsta fiende
Admetas produkt är ett system, som inte är statistiskt till skillnad från konkurrenternas, utan bygger på artificiell intelligens. Det innebär att genom att se mönster “lär sig” annonskampanjen konsumenters beteenden genom att studera mångfalt mer data än sedvanliga system, vilket leder till mer effektiva kampanjer.
Ekonominyheterna – Annonsörernas bästa vän
The thesis of “Citizen Marketers” is that a solitary citizen today with a blog or podcast has a substantially better chance of influencing the public’s perceptions of billion-dollar corporations than ever before. With a voice, a vote and a vocation, tens of millions of Americans are involving themselves in the cultural lives of business. Social media are enabling the fusion of pop culture with traditional marketing, and it’s causing all manner of disruption.
Church of the Customer Blog: Previewing
Viral marknadskommunikation är en strategi som uppmuntrar personer att på eget initiativ sprida ett fördefinierat meddelande i sina nätverk och på detta sätt åstadkomma en exponentiell spridning och exponering. Spridningen är virusbetingad i bemärkelsen att den är epidemisk och exponentiell, samt att den sker mellan människor i olika möten – inte för att den har med verkliga virus att göra.
Send this to a friend [pdf] via Beta Alfa 2.0
While a celebrity alone won’t sell a product, the “right” celebrity may help grab the attention of some consumers who may have otherwise not noticed a product. On the other hand, choosing the “wrong” celebrity or sports figure may have a negative effect on the consumers’ perceptions of the brand or product. A new report by leading consumer and retail information company The NPD Group, sheds light on those celebrities that consumers like seeing in ads and those they don’t.
NPD: Who’s hot and who’s not in celebrity advertising via Leslie
Anna Serner och konsumenter, teknik och företag som inte förstått