Ett inskränkt bloggtempel

Det är sånt här som gör att man funderar på att lägga av:

Mja min tanke var nog snarare att den här Bloggen på ganska kort tid har gått från ett intressant och insiktsfullt forum för reklam och mediafrågor till ett inskränkt bloggtempel. Det känns (överhuvudtaget inte statistiskt fastställt) som om en övervägande del av postningarna handlar om bloggar, bloggare och bloggande utan något som helst kritiskt tänkande.

Av de senaste 30 postningarna så är det två (2) som på något sätt handlar om bloggar – och den som Aronskij hänvisar till att vara “utan något som helst kritiskt tänkande” handlar inte om bloggande per se utan om att finna nya media för marknadsföring. Det som Aronskij inte inser är att den bloggare som jag hänvisar till är omvärldsanalytiker och utredare på en nationell statlig myndighet.

Men visst – Researcher har blivit ett inskränkt bloggtempel. Antar att ni därmed ska ta och röra er mot det mer högkvalitativa och välkänt kritiskt tänkande Reklamfeber istället.

2 thoughts on “Ett inskränkt bloggtempel

  1. Jonas

    Tat lugnt nu mannen, du har många läsare, alla kan ju inte alltid gilla dig.

    Jag tycker inte att Researcher är ett bloggtempel och jag tänker inte börja titta på blädderbloggen Reklamfeber.

  2. Dabitch

    Äsch, det är ju som Plywood – det är inte alla läsare som hänger med på/fattar allt man skriver – ta det inte personligt, det går i vågor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *