Stor lansering av Microsoft

En stor reklamsatsning kommer släppas av Microsoft i samband med att nya systemet Vista (äntligen) släpps till konsument. Releasen av en ny version av Officepaketet är synkronicerat vilket innebär att bolaget kan få synergi i sin marknadsföring, även om förklaringen från företagets håll handlar om att produktcyklerna sammanfaller. Fr a kommer svenska Microsoft att satsa på kundevent inriktade mot företag och offentliga organisationer. Vista självt kommer att finnas till försäljning som standalone-produkt först efter årskiftet. (IDG.se)

Det nya Windowssystemet har varit på väg att bli ett “[[vaporware]]” efter oräkneligt antal förseningar. Det intressanta är att Windows nu ska konkurrera i en helt ny marknadssituation både när det gäller Windows och kontorspaketet Office då det finns ett antal fullt utbytbara system såväl inom operativdelen som inom kontorsdelen, system som släppts under [[open source]]. Framgången för Firefox innebär också att många fått upp ögonen för andra program än de som kommer från Redmond.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *