Guerilla or not guerilla

Årets Aheaddag innehöll mingel, seminarier och många intressanta infallsvinklar. Reklambyråerna i regionen hade ställt upp rejält: Univox, Heimer & Company, Confetti, Norkay och Bangalore hade satsat rejält på att synas. Det är bra.

Först ut var Peter Siljerud, KairosFuture AB, pratade om ”En teknikutblick mot 2015”. Många buzzwords och en ok dragning.

Sist ut var Lasse Åberg som pratade om sig själv och visade bilder ur sin breda produktion. Det var… ok.

I mitten – och ett seminarium många uppfattade som mycket bra och spännande – var Fredrik Olsson från Miami Guerilla Agency. Ett seminarie som skapade mycket tankar hos företagare som gästade eventet, eftersom många efteråt kom och hade massor med frågor. I mitt tycke lyckades Fredrik verkligen att påpeka grundförutsättningarna för att göra bra gerillareklam: relevans – både för konceptet och för målgruppen.

freddoahead.jpg

För övrigt var det jävligt trevligt att vara värd för den gode reklamaren från Götet. Whisky och öl och mycket branschsnack har det blivit och en insikt att den virtuella världen är en bra plats att lära känna varandra i. Fredrik och jag har haft kontakt i säkert fyra år men först nu träffats IRL. Det gav mersmak.

Mer om Aheaddagen finns att läsa på Aheaddalarna, skrivet av Jessie Pollack. Ett bildspel kan du också ladda ner här (18 mb).

One thought on “Guerilla or not guerilla

  1. Jonas

    Hej!

    Hittar inte din mejladress. Har en sak jag skulle viljka diskutera. Mejla ditt nummer så ringer jag upp.

    Mvh Jonas

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *