åkestam.holst släpper Puma

Ett av de riktigt läckra uppdragen: Puma som legat på åkestam.holst går nu iväg, som man kan tolka till inhouse. På åkestam.holst håller man hög svansföring:

Vi är rätt envisa med vårt sätt att jobba, och det är Puma också. Vi börjar gärna brett med många idéer, men tror sedan på en stark idé som man genomför integrerat och därmed utvecklar hela varumärket. Då måste man få ansvar för kvaliteten hela vägen till färdiga produktioner, i alla medier. Vi har haft olika synsätt längs resan, men eftersom den reklam vi gjort fungerat bra och försäljningen gått strålande, hade vi förstås hoppats på att vårt arbetssätt skulle vinna terräng.

(Resumé)

Det är en skön inställning som å.h har, fler byråer borde våga att stå för sin idé, för sitt arbetssätt istället för att sälja ut sin metod och låta kunderna styra det helt. I slutänden skapar det antagligen sämre produkter och fr a en mindre grad av tillfredsställelse hos såväl byråstrateger som -kreatörer. Och det är dessa, som jag tidigare tjatat om, som är en byrås sanna värde.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *