Påven tar Volvon

Höjden av buzz marketing – Volvo ger en XC90 till påven. Och i sann italiensk anda går uttalandena i en katolsk gråtmildhet:

Vi är väldigt glada och stolta över möjligheten att ge en bil till Påven. Säkerhet har alltid varit ett kärnvärde hos Volvo. Vårt starka engagemangför att skydda och rädda liv kunde inte ha mottagit ett högre och mer rörande erkännande.

(di.se)

Related Posts

2 thoughts on “Påven tar Volvon

  1. Anders W

    Ja, katolska kyrkan har ju alltid stått på barrikaderna för att rädda liv. Inte minst ofödda. Fråga bara Afrika…

  2. Admin Researcher Post author

    [Comment ID #10548 Will Be Quoted Here]

    Vem är Afrika?

    Nej. Men jag tror att Volvo gärna väljer att blunda för sådana saker när man har chansen att sälja in bilar till den gigantiska mängd katoliker som finns – fr a som finns i Asien där de också ofta tillhör de mer bemedlade klasserna.

    Och vad gäller “rädda liv” kan man kanske anlägga en mer teologisk approach och därmed blir “frälsning”=rädda liv. Volvo som varumärke får en metafysisk och teologisk klangbotten. Knivigt läge för F&B i nästa reklamkampanj helt klart.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *