Total PR-katastrof

Snacka om en totalkatastrof PR-wise… En av Elgigantens affärer har uppenbart missat det här med kunden har alltid rätt. En kund som lämnade in sin kamera blev inlagd i kundregistret som en irriterande kund med omnämnanden som “trög”. Och hela processen visar på ett ointresse att skapa goda relationer med sina kunder. Till Sydsvenskan säger Elgigantens VD:

Det är bara att vi lägger oss platt och ber om ursäkt. Så här ska det inte gå till.

Det intressanta är att när N24 försöker att få kontakt med någon högre chef så har de tagit klämdag:

Bolaget låter hälsa att alla chefer är på semester och kan därför inte uttala sig på måndagen.

Och förklaringen till att det hela utvecklade sig till en riktig mardröm för såväl kund men framförallt för företagets marknadsavdelning är ett “oläsligt fax”. (N24.se)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *