Sifferexcercis

De nya Orvestosiffrorna har kommit och visar att kvällstidningarna tappar stort. Med största sannolikhet handlar det om att folk väljer att inte köpa tidningen eftersom den finns på nätet. Antagligen kan tappet för Dagens Industri förklaras med samma sak – åtminstone rent generellt. Den magasinsboom som vi sett de senaste åren börjar nu skörda sina offer: de flesta magasin inom inredning respektive familj visar minus siffror även om det är olika stora minusposter.

Bland annonspaketen verkar också konjunkturen mattats av betänkligt för vissa medan andra går riktigt bra:

  • Citypaketet 2326 (-23)
  • Mälardalen 1331 (-13)
  • Stockholmspaketet 1386 ( 38)
  • FLT Riks: 1558 ( 42)
  • Riksmedia stora riks: 1967 (-28)
  • Stormarknadspress: 970 ( 181)
  • Svea: 4582 ( 155)
  • Addmera 624 (-9)
  • Impact: 4063 (-125)

(Resumé)

One thought on “Sifferexcercis

  1. Trendency

    Utvecklingen fortsätter i samma riktning som tidigare. Traditionella medier tappar till “nya medier”.

    Ytterligare en “wake up call” för både media och PR-branschen som fortsätter (iaf i Sverige) att fokusera nästan uteslutande på tryckt media. Här ligger Sverige verkligen efter, iaf jämfört med USA..

    Tomas – http://www.trendency.net

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *