Super Bowl i år igen

Första halvan av årets Super Bowl har sålts slut. Alltså reklamen i den. Super Bowl är störst när det gäller reklam. I världen. Årets nyheter hitills är att Volvo uppenbarligen väljer att inte köpa reklamtid och att Burger King för första gången på elva år har valt att gå under Super Bowl. Antagligen kommer det senare innebära någon ny buzz-nyhet eftersom det är Crispin, Porter+Bogusky som producerar BK:s reklam.

Problemet för Super Bowls annonssäljare är att det i år är vinterolympiad. Och den målgrupp som annonsörer hoppas nå i samband med Super Bowl är samma målgrupp som de kan nå i de olympiska reklampauserna.

Ed Erhardt vill inte uttala sig om vad 30-sekunders spottarna kostar men de lär nog trots allt kosta minst 2,4 miljoner dollar som förra året. Och enligt källor till Mediaweek kommer flera annonsörer att lägga minst lika mycket på själva produktionen av reklamen. (Mediaweek)

För en fullständig lista över Super Bowls annonsörer: gå till AdLand.

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *