Den största bloggaffären har Bonniers gjort – de har köpt alla Feber-bloggarna, varav Reklamfeber är en av dem. Chefen på Bonnier Dagstidningar, där Feber-bloggarna kommer att ingå säger:
Vi gillar sättet som de med små medel kan dra mycket trafik med tematiska nyhetsbloggar. De kan något vi inte kan. Tillsammans kan vi göra affärer.(Internetworld)
Kul för killarna på Feber. Men Bonniers har ett uselt ‘trackrecord’ när det gäller att ha tålamod. Åtminstone när det gäller att vänta in break-even för nya publikationer. Bonzoo har nog tagit livet av fler publicistiska idéer än någon annan. Bonnier har också visat uselt strategiskt tänkande online – de var sena med att släppa DNs nyheter fria, de har lagt ner sajter de köpt in osv. Hoppas samma sak inte händer Feber.
Nu börjar det ju komma en ny feber i veckan. Senast Hojfeber, vad är det frågan om?
Pingback: Beta Alfa 2.0 » Olika sorters bloggtjänster ger olika sorters bloggsfärer