KFC spenderar storflis på ny produktkampanj

KFC släpper sin största reklamkampanj någonsin i samband med att de börjar sälja “fördoppade kycklingbitar”. Till skillnad mot alla andra snabbmatskedjor som serverar doppsåsen bredvid kan man nu välja bland fyra olika smaker.

Foote Cone & Belding Worldwide har gjort kampanjen runt “Flavor Station” med taglinen: “Be the boss, choose your own sauce.”

Primär målgrupp är yngre män som vill få maten snabbt och kunna ta den med sig. O’Keefe på FCB förklarar:

“”The commercial is a celebration of being in charge, nobody but me can call the shots. You’re able to have fun with it.”

Och KFC:s marknadshuvud tillägger:

“We’re really talking to the iPod generation that wants its own music, wants to be in control and create its own playlist.”

$25 miljoner kostar kampanjen, vilket är nästan tio procent av KFC:s marknadsföringsbudget, och där ingår bland annat en websajt ChooseYourSauce. (New York Times)

“fun with it”? Gode reklamguden – låt mig aldrig snacka så mycket goja som O’Keefe gör…

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *