Kvinna med handen på “fel” ställe

crouchtumpingTommy Turner, senior vice president på Van Wagner Outdoor sätter fingret på problemet när det kommer till provokativ reklam:

“what one person thinks is edgy or hip and perfectly acceptable, others may view as suggestive to a fault or even offensive.”

Det är jeansmärket Plugg Jeans Co som fått en utomhusannons på Times Square stoppad. Bilden är edgy, en kvinna som tar ett rejält tag i närheten av en killes organ. Andrew Kirpalani VD på Andrews International som äger varumärket Plugg Jeans Co förklarar briefen till deras byrå M Media NYC:

“We wanted something exciting, something provocative, it doesn’t make sense otherwise to spend the money to be in Times Square.”

Boston Properties som äger husen där billboarden skulle sättas sa nej och diverse tidningar tackade nej till bilden som annons (Cosmo Girl var den enda tidning som accepterade annonsen).

M Media försöker nu att göra om bilden, utan att tappa bort spetsen. Plugg Jeans har en tagline som i sig själv är edgy: “Get used to it.” (Ad Age).

Related Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *