Ännu ett exempel på annonser som “dubblerar” är ett uppslag där Barcelona annonseras av en resebyrå tillsammans med Mercedes roadstern:
Det är Lowe People som gjort annonsen och den hittades i senaste numret (05/2) av King.
Förra gången två annonser “samordnades” fanns det en tanke med (jag har för mig att jag postat om det men jag hittar det inte – baksidan av att ha bloggat om reklam i snart tre år…). Men det här känns visserligen välgjort men lite divergerande. Vem vinner på det? Ingen.
Tror att King gjorde en liknande grej för några år sedan Med ett glasbruk och några kryddstarka korvar från scan.
Mmm… fast jag har för mig att det var blommor och inte kryddstarka korvar…
Annonsen gick ut på att någon använde en blomvas för att dricka ur efter att ha käkat kryddstark chorizo från scan.
De har även en annons i tidningen Svensk Golf Nr 06 – Juni.
Den tidningen läser jag väldigt sällan ;)
Fast det här är en luring. Resebyrån finns inte, den är påhittad.