Listbitare

Nåt för listbitare: 38 år av Super Bowl reklamstatistik: Ad Age

Bland de intressanta siffrorna: förra årets kostade det $25 per 1000 tittare att annonsera, jämfört med $1,77 år 1970.

Dennis är mer ekonomiskt sinnad än jag

(det är antagligen därför jag jobbar som CW och planner, och inte som projektledare…) och påpekar dels att jag var för snabb när jag skrev “per tittare” när det skulle vara per tusen tittare och att det nog är intressantare att läsa de inflationsuppräknade siffrorna. Det har han helt rätt i. Jag får skylla på “Björnbröder”-spel och läggning av dotter :).

Related Posts

One thought on “Listbitare

  1. Dennis

    Det är mer rättvisande att säga att det kostade $8.88 1970 (Eller $5 i år) eftersom det är den inflationsjusterade siffran. Dessutom är det per 1000 tittare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *