“The trick is to find places where consumers are receptive to marketing.”

Steve Moynihan, MPG i Boston.

Flera av Bostonbyråernas exec’s pratar i en artikel om vad “nästa grej” är för reklambranschen, TiVO och DVR, den allmänna ökningen av informationsdensiteten i samhället och en högre bildningsgrad gör att reklamens makt minskar och därmed möjligheten att sälja. Alla försök med reklam på människors pannor, gerillareklam på bättre eller sämre sätt har visserligen fått mycket buzz, men knappast kunnat nå en större konsumentgrupp.

Onlinemarknadsföringen anser en av de exekutiva är intressant…

Men citatet i början visar ändå en grundläggande insikt: konsumenten har kontrollen. Och den bästa insikten står Terry Clarke, på Clarke Goward, för:

“Advertisers have to stop shying away from doing something good or risky.”

(Boston.com)

Related Posts

One thought on ““The trick is to find places where consumers are receptive to marketing.”

  1. Pingback: adland

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *