DV gör skarp modetidning

Damernas Värld släpper ett specialnummer om mode: DV Mode med 200 sidor där innehållet ska vara vassare än i modertidningen.

Modetidnigen är lite yngre och lite trendigare än huvudtidningen. I DV visar vi både kedjemärken och märkesmärken, och priserna får inte segla iväg. Det förbehållet har vi inte på den här produkten. Här visar vi till exempel en Gucci-klänning för 100.000 kronor.

Helena Gustafsson på Damernas Värld menar att DV Mode ska stärka Damernas Världs varumärke och definiera dem som en tidning med koll på mode. 83000 ex trycks den i och packningsgraden ligger på 23%. (Dagens Media)

Virve kallar det ‘one-shot’. Men tidningen beräknas komma ut åtminstone två gånger per år. Återigen verkar Dagens Media falla i buzzword-fällan och knas-definiera nya saker inom branschen.

Related Posts

One thought on “DV gör skarp modetidning

  1. Pingback: Annas blog feat. Mel E

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *