Advertising Age har gjort sin årliga byråutnämningslista.
Årets digitala byrå blev Goodby, Silverstein & Partners.
A couple of years ago, there was a lot of introspection about what our involvement in interactive would be. We wanted to be more like the Crispin [Porter & Bogusky] and R/GA people.[…]The key is figuring out what part of the overall story should be told using different channels.
Årets digitala marknadsförare blev Nike:
We create demand for our brand by being flexible about how we tell the story. We do not rigidly stay with one approach. […] We always start with the consumer and then look for the best ways to connect with them.
Årets digitala mediebyrå blev MediaVest.
If you start with the consumer at center, you need an integrated product and strategy — and that’s above the line, below the line and digital. You can’t just be in an interactive silo and expect to put powerful communication plans at the center.
Det är helt klart så att trenden (äntligen) slagit igenom: att marknadskommunikation handlar om integration av alla tänkbara kanaler. På Tendensdagen pratade också Nakeds Niku Banaie om just detta – att ett koncept måste vara medieneutralt och sedan omskapas, revideras utifrån varje media. Och precis som Fast Companys artikel från förra året prognosticerar så har budskapet gått in.