Tidskriftsdagen överraskar inte

Den årliga tidskriftsdagen har gått av stapeln och en del vinnare var minst sagt oväntade, andra rätt så väntade:

Årets nykomling: Gringo Grande.

Lite oväntat ändå. Juryn har valt att premiera nyskapande snarare än genomslag. Pontus Schültz Att:ention hade vunnit om man valt att titta på genomslag och uppmärksamhet. King hade vunnit om man vågat gå på en mindre politiskt korrekt linje.

Årets Tidskrift: PC Gamer

Övriga nominerade var Autobil och Vi. Hallå?

Årets journalist: Birgitta Forsberg, Veckans Affärer
Årets medierookie: Gustav Morin, Båtnytt
Årets ad: Per Boström, Att:ention

Everything is like ’99. Priset visar att det står illa till med svensk tidningsformgivning.

Årets krönikör: Malin Siwe, Veckans Affärer
Årets tidskrift Nya medier: www.ekonominyheterna.se
Årets Tidskrift (fackpress): Sportfack
Årets marknadsföringspris: KING Magazine

Tröstpris eller?

Årets annons: Volkswagen/King/Mediacom
Årets skoltidskrift: HGY Magazine
Årets medierådgivare: Johan Emtefall, Initiative Universal

(Dagens Media)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *