Det är inte utan att man funderar om inte Ogilvy Nordic på lång sikt hade lite tur när de förlorade Gizmondo… Det visar sig att direktörerna i spelkonsollbolaget tidigare var ledarfigurer inom “Uppsalamaffian”. (Aftonbladet via mymarkup.net)
Det är inte utan att man funderar om inte Ogilvy Nordic på lång sikt hade lite tur när de förlorade Gizmondo… Det visar sig att direktörerna i spelkonsollbolaget tidigare var ledarfigurer inom “Uppsalamaffian”. (Aftonbladet via mymarkup.net)
Hejdu.
Defieniera gärna hur du menar? Är det dåligt för ett reklamföretag som håller på att gå i konkurs att få en ny stor kund?
Varför skulle kunden vara sämre bara för ledningen i företaget suttit i fängelse?
Ogilvy Nordic håller på att gå i konkurs på grund av Gizmondo-affären. Läs Resumé och fundera hur det kommer sig att företaget som förut varit en gigantisk vinstmaskin plötsligt går i 34 miljoner i förlust. Med största sannolikhet på grund av att andra kunder valt att lämna byrån efter att Gizmondo-ägarnas bakgrund blev känd. En kund blir sämre på grund av det ja – eftersom det hela sätter Ogilvys varumärke i farozonen.