Intresset för Internetmedier ökar

Ur undersökningen framkommer också att dagspressens problem kommer att fortsätta, medan Internetmedier och adresserad direktreklam ökar i betydelse.
29 procent av Sveriges största reklamköpare uppger att deras investeringar på svensk marknad kommer att öka under de kommande tolv månaderna. 17 procent uppger att de kommer att minska sina investeringar i svensk reklammarknad, medan varannan tillfrågad säger att investeringarna kommer att vara oförändrade.
Resultatet bygger på intervjuer med 66 av de 200 största reklamköparna, som undersökningsföretaget MarketWatch genomfört per telefon under slutet av november.

(Daladirekt)

Related Posts

2 thoughts on “Intresset för Internetmedier ökar

  1. Pingback: deep|edition » Runt sisådär

  2. Pingback: Vad skrev 15 populära bloggar i sin första post? | Mediascreen

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>